Canberk GENÇ

29-11-2017

Branded (Marka) Adlı Filmi Yorumlayalım

Giriş Yapacak Olursak...

    Film 2012 yapımı, bilim kurgu tarzında bir film. Filmin İmdb puanı 4.7/10. Yani ilk 5'lik dilime ortalama dersek, film ortalamanın altında bir puanlamaya sahip. Bunun nedeni ise filmin karmaşık bir yapıya sahip oluşundan kaynaklanmaktadır. Filmin sonuna kadar izledikten sonra bir anlam kazanıyor fakat son aşamaya gelinene kadar izleyicide "acaba filmdeki amaç nedir?" gibi soru işaretleri oluşuyor.

Peki Film Ne Anlatıyor?

   Film, Misha Galkin adında mesleğini severek yapan, reklamcılık , pazarlama (marketing) gibi sektörlerde faaliyet gösteren yetenekli bir gencin kariyer süreci üzerinde geçiyor. Misha Galkin, çocukken yıldırım çarpması gibi korkunç bir kazayla karşı karşıya kalıyor. Bu yıldırım çarpması onun hayatını değiştirecektir...

 

Canavar Markalar

 

  Misha Galkin'e yıldırım çarptığını söyledik. Peki hayatında neyi değiştiriyor?  Galkin, bu kazanın sonucunda özel bir yeteneğe sahip oluyor. Markaların insanlar gibi birer canlı olarak yaşamlarını sürdürdüğünü ve birbirleri ile mücadele ettiğini gözlemleyebiliyor.

 

Misha Galkin Hedeflerine Ulaşabilecek mi?

   Filmin büyüsünü bozmamak adına elbette bu soruyu yanıtlayamayacağım. İzlemenin ne anlamı kalır yoksa değil mi saygıdeğer ziyaretçilerim? Misha Galkin, çok zengin olmayı hedefliyor. Kapitalist düşünce yapısına sahip olan Misha Galkin'in reklamcılık mesleğini Rusya gibi bir ülkede sürdürdüğünü söylesem, yeteri kadar ipucu vermiş olurum sanırım.

Filmi Yorumlayacak Olursam

    İletişim fakülteleri öğrencilerinin, özellikle halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve reklamcılık, reklamcılık gibi bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin izlemesi gereken bir film olduğu kanaatindeyim. Bunun dışında bu sektörlerde çalışan kişilerde kesinlikle izlemeli...

    Film, reklamcılık mesleğini ciddi anlamda eleştirmiş, markalar olmadan daha yaşanılır bir dünya olabileceğini göstermeye çalışmıştır. Kapitalizme yapılan bir eleştiri niteliğinde bir film olmuş. Katıldığım yönler olsa da bu sektörden kazanç elde eden, aile geçindiren insanları unutmamalı, tercihlerin tüketicilerin ellerinde olduğu gerçeğini bilmeliyiz. Senaryonun karmaşık yapıda oluşu, filmden aldığım keyifi büyük ölçüde olumsuz etkiledi. Filmi 10 üzerinden değerlendirecek olsam, 4/10 şeklinde puanlama yapardım.

Devamını Oku...

Canberk GENÇ

28-02-2017

Halkla İlişkiler Nedir? Ne İş Yapar?

Halkla İlişkiler Nedir?

Halkla İlişkilere akademik bir tanımla giriş yapmak istiyorum.

Halkla İlişkiler Prof. Dr. Zeyyat SABUNCUOĞLU hocamızın tanımını özetlersek; İlişki içerisinde olunan kişi ya da kuruluşlarla doğru,sağlıklı ve güvenilir ilişkiler kurmak, kamuoyu oluşturmak ve toplumla bütünleşmek olarak halkla ilişkiler ifade edilmektedir.

Halkla ilişkilerin ingilizce anlamı Public Relations'tır ve bu sebepten ötürü halkla ilişkiler çalışanları "Pr Uzmanı" olarakta anılmaktadır.

Halkla ilişkiler, kurumların içerisinde bir departman olarak bulunduğu gibi kurum dışında da halkla ilişkiler ajansları bulunmaktadır ve bunlara "Pr Ajansları" denilmektedir.

Halkla İlişkiler Ne Değildir?

Halkla ilişkiler mesleğinin ne olduğunu açıklamadan önce ne olmadığına değinmek istiyorum.

Karıştırılan disiplinleri, pozisyonları maddeler halinde açıklamak istiyorum:

  • Halkla ilişkiler insan kaynakları değildir. Her iki disiplinde temelinde "insanlar ile iletişim kurar" ve bu sebepten ötürü bu iki disiplin sıklıkla karıştırılmaktadır. Halkla ilişkiler daha çok olumlu tutum geliştirmek için, çalışanların işletmeye karşı olumlu tutum geliştirmesi ve bu tutumu çevresine aktarmak için personel ile iletişim halindedir. Fakat İnsan kaynakları, işletmeye nitelikli çalışanların kazanımı için mücadele verir. Çalışanlar ile iş görüşmeleri yapar. Eğitim ve mülakatlar düzenler.
  • Halkla ilişkiler müşterileri karşılayan danışma değildir. Gazetelerde sıklıkla ilanı verilir; "dış görünümüne özen gösteren, diksiyonu iyi düzeyde, bayan, müşterileri karşılayan halkla ilişkiler uzmanı aranıyor." şeklinde... Bu ilanlara bir halkla ilişkiler öğrencisi olarak gülmekte yetiniyorum.smiley
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık değildir. Reklamcılık maaliyetli bir iştir ve kısa vadede sonuçlanmalıdır. Örneğin bir reklam kampanyası 2-3 ay gibi kısa periyotlarda olumlu ya da olumsuz olarak sonuçlandırılır. Fakat Halkla ilişkiler kampanyasının olumlu-olumsuz değerlendirilmesi bir kaç yıl dahi sürebilmektedir. Ve halkla ilişkiler kitle iletişim araçlarından yararlanarak(radyo,televizyon,gazete gibi), şirketle alakalı bilgilendirmeleri halka aktarır.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama değildir. Halkla ilişkilerin ürünü sattırmak gibi bir amacı yoktur. Halkla ilişkiler, tüketicilerin zihninde marka ile alakalı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla uğraş verir. Fakat pazarlamada amaç ürünü tüketicinin satın almasını sağlamaktır.
  • Halkla ilişkiler, istek-öneri ve şikayet hattı değildir. İşletmenin olumlu kurum imajı geliştirmesi amacıyla bunlarla ilgilenebilir fakat bunların aktarıldığı departman halkla ilişkiler departmanı değildir.

 

Halkla İlişkiler Mesleği Ne İş Yapar

Halkla ilişkiler mesleği bir çok işi kapsayan bir meslek dalıdır ve düşünülenin aksine "zor iş" denilecek türden bir meslek dalıdır.

Çalışan personelde olağanüstü yetenekler aranır ve standart düzeydeki insanlar bu mesleğin kabulü değildir.

İşletmeler tercihen en az lisans düzeyindeki halkla ilişkiler programlarından mezun adayları değerlendirir ve tercihleri lisansüstü eğitimdir.

Halkla ilişkilerin yapmış olduğu bazı işler bunlardır:

  • Kriz Yönetiminde Aktif Rol Alır
  • Kurum İle Alakalı Olumlu İtibar Geliştirilmesini Amaçlar
  • Sosyal Medya Kanallarını Yönetir
  • Kurumiçi yayınları düzenler
  • Basın bültenleri yazar/basın bildirileri gerçekleştirir
  • Basın ile olumlu ilişkiler yürütür
  • İlişki içerisinde olunan kurum/kuruluşlarla olumlu ilişkiler yürütür

Sonuç: Halkla ilişkiler mesleğini elimden geldiğinde sizlere aktarmaya çalıştım ve özellikle belirtmek isterim ki bu anlatılanlar yapılan işin, mesleğin özet halidir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım veya Halkla İlişkiler ve Reklamcılık gibi bölümleri tercih edecek adayların ciddi anlamda düşünmeleri gerektiğinin altını çizmek isterim.

Devamını Oku...

Canberk GENÇ

17-02-2017

Web Sayfamın Ortaya Çıkış Öyküsü

2017-2018 eğitim öğretim yıllarında Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde eğitim alırken hocam Yrd. Doç. Ali ÖZCAN' ın her öğrenciden bir blog sitesi kurmasını istemesi sonucunda kafamda bir fikir belirdi. "HAZIR BLOG KULLANMAK YERİNE NEDEN KENDİ WEB SAYFAMI KURMUYORUM? 

Ders kapsamında hazırlamış olduğum minik web sayfam; çalışmalarımın yer aldığı portfolyo sitem ve gündelik konular hakkında fırsat buldukça yazdığım bir blog sayfasına dönüştü.

Sizlerin yorumları, önerileri ile ilk kurulduğu yıldan bugüne tasarımda ve konseptte iyileştirmeler yaptım. Yine sizlerin görüş ve önerileri ile sayfamın daha da güzel yerlere geleceğine inanıyorum

Devamını Oku...